گارانتی گوشی شیائومی- پاسخ به سوالات و رفع ابهامات شما  

اگر قصد خرید یک گوشی شیائومی را دارید، احتمالا ترس زیادی بابت گارانتی گوشی و یا اصالت آن کالا در درونتان شکل گرفته است. ممکن است اولین باری باشد که قصد دارید داشتن یکی از گوشی‌های شیائومی را تجربه کنید و بابت این تجربه نگران باشید. در این نوشتار توضیحات مفصلی درباره گارانتی گوشی شیائومی، شرایط ابطال و تبصره‌هایش، نحوه برخورداری و استفاده از گارانتی گوشی های سامسونگ،ریلمی و … را به شما ارائه می‌کنیم تا تمام شبهات شما درباره گارانتی این برند خوش نام برطرف شود.

همه چیز درباره گارانتی گوشی شیائومی

گارانتی اصلی گوشی های شیائومی

پس از اجرا شدن طرح رجیستر کردن گوشی‌ها در سال 1396، گارانتی‌های گوشی نیز شکل رسمی‌تر و جدی‌تری به خود گرفت. لازم به ذکر است که این طرح 10 سال پیش از سال 96، یعنی سال 1385.86، کار خود را آغاز کرد. اما در سال 1396 بود که به طور مستمر و جدی‌تر از همیشه اجرایی شد. بر طبق این قانون، تمامی گوشی‌های وارد شده که کد IMEI دارند و می‌توان آنرا در سامانه همتا به ثبت رساند به شکل قانونی وارد شده و قاچاق نیستند. بنابراین تمامی این گوشی‌ها شامل گارانتی نیز می‌شوند. اما آیا تفاوتی میان گارانتی‌ گوشی‌های ریلمی،سامسونگ و شیائومی وجود دارد؟

 شرکت‌های سوم شخص

از همین ابتدا آب پاکی را روی دستتان بریزیم؛ در ایران برای گارانتی تفاوتی میان کمپانی‌های تولیدکننده گوشی وجود ندارد. چراکه برخلاف کشورهای دیگر، شما در ایران ارتباط مستقیمی با تولیدکننده گوشی ندارید. در واقع شرکت‌های سوم شخصی وجود دارند که پس از واردشدن گوشی و رد شدن از گمرک، این گوشی‌ها را تحت پوشش گارانتی خود قرار دهند. برخی از این برندها به دلیل سابقه بالا و سرویس‌هایی که ارائه می‌دهند از اعتبار بیشتری برخوردارند.

برند آکاموند به عنوان یک شرکت گارانتی گوشی شیائومی، یکی از این برندهای معتبر می‌باشد. اما با این حال تقریبا می‌شود گفت قوانین گارانتی میان همه برندها یکسان است. یعنی همه برندها شرایطی را در نظر گرفتند که به موجب آن برخی موارد شامل گارانتی می‌شود و یا نمی‌شود.

مواردی که شامل سرویس های گارانتی گوشی شیائومی نمی‌شود

خدمات گارانتی گوشی شیائومی

بگذارید در ابتدا تعریفی از کلمه گارانتی ارائه دهیم؛ گارانتی یا همان ضمانت‌نامه را می‌توان تعهدنامه‌ای دانست که شرکت گارانتی براساس آن متعهد می‌شود تا در مدتی معین خرابی و یا مشکلی در کارکرد کالا به وجود نیاید. به این ترتیب که در صورت بروز این مشکلات شرکت گارانتی کالا را تحویل می‌گیرد و به تعمیر آن می‌پردازد یا اینکه آن کالا را با یک مدل نو تعویض می‌کند.

حال براساس این تعریف، در تعهدنامه گارانتی بخشی وجود دارد که توضیح می‌دهد تحت چه شرایطی برند گارانتی دهنده گوشی را نمی‌پذیرد. این موارد در مورد گارانتی xiaomi آکاموند به این صورت است (لازم به ذکر است این شرایط تقریبا در تمامی گارانتی‌ها یکسان است):

  • خارج ساختن محصول از حالت عادی و هرگونه استفاده، نگه‌داری و یا کارکرد ناصحیح مشمول گارانتی نمی‌شود.
  • ایجاد هرگونه تغییر در گوشی اعم از سرویس و تعمیر توسط افراد غیر متخصص و غیر مجاز گوشی را از شرایط گارانتی خارج می‌کند.
  • یه وجود آمدن مشکل در گوشی به دلیل استفاده از هرگونه لوازم جانبی غیر استاندارد.
  • هرگونه اقدام و عملی که موجب ناخوانا شدن شماره IMEI در کارت گارانتی و یا جعبه محصول شود گوشی شیائومی را از خدمات گارانتی گوشی شیائومی خارج می‌کند.
  • اثرات ضربه و شکستگی و یا هرگونه تماس با مایعات و رطوبت خوردگی، مشمول گارانتی xiaomi نمی‌شود. حتا اگر گوشی ضد آب و گرد و غبار باشد.
  • فلش کردن یا ریست کردن گوشی شیائومی خارج از مرکز خدمات آکاموند.
  • فراموشی رمز عبور Google account و یا Mi account و قفل شدن دستگاه (FRP).
  • خرابی وسایل داخل جعبه گوشی شیائومی از جمله آداپتور، کابل و یا هندزفری.
  • باتری باد کرده.
  • به وجود آمدن لکه‌های سفید یا سیاه برروی صفحه نمایش در اثر ضرب دیدگی.

در نظر بگیرید که موارد اشاره شده خدمات گارانتی گوشی شیائومی را باطل نمی‌کنند. بلکه صرفا مشمول گارانتی نمی‌شوند. اما شرایطی وجود دارد که شما برای باطل نشدن گارانتی ملزم به اجرای آن هستید.

موارد و شرایط ابطال گارانتی گوشی های شیائومی

اگرچه موارد و شرایط ابطال گارانتی گوشی شیائومی چندان نامشخص نیست و تقریبا همه این شرایط را می‌دانند اما از آنجا که تعهد میان شرکت گارانتی و خریدار نیاز به شفاف‌سازی دارد، به بیان این موارد می‌پردازیم.

از جمله موارد ابطال گارانتی، مخدوش شدن کد IMEI است. اگر کد IMEI نقش بسته بر روی کارت گارانتی و یا جعبه گوشی به هر دلیل مخدوش و ناخوانا شود از پذیرفتن گوشی و سرویس‌دهی معذوریم.

یکی دیگر از همین شرایط ابطال گارانتی، گم شدن جعبه گوشی است. به طور کلی نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که کارکنان در مرکز خدمات آکاموند میبایست کد IMEI نوشته شده بر روی کارت گارانتی و جعبه گوشی را با یکدیگر مطابقت دهند تا از صحت گارانتی گوشی مطمئن شوند.

گذشتن تاریخ اعتبار گارانتی نیز یکی دیگر از شرایط ابطال گارانتی است. اعتبار گارانتی گوشی شیائومی 18 ماه پس از رجیستر کردن گوشی در سامانه همتا به پایان می‌رسد. درواقع برند آکاموند در ضمانت نامه، تعهد می‌دهد که گوشی مورد نظر تا 18 ماه هیچگونه مشکل و ایرادی نخواهد داشت.

نحوه فعالسازی گارانتی گوشی های شیائومی

یکی از اتفاقات مثبت در این حوزه این است که شما برای فعالسازی گارانتی گوشی شیائومی خود نیازی به اقدام عملی ندارید، حتا نیازی به فعالسازی گارانتی ندارید. تنها کاری که باید بکنید این است که کد IMEI روی جعبه و کارت گارانتی گوشی را در سایت و برنامه سامانه همتا وارد کنید و یا با کد دستوری *7777# اقدام به ثبت و فعالسازی نمایید. به محض فعالسازی گوشی شما در این سامانه، گارانتی شما نیز فعال می‌شود و اعتبار 18 ماهه ضمانت‌نامه از این تاریخ محاسبه می‌شود.

بهترین گارانتی گوشی شیائومی

 با تمام این توضیحات، می‌توان گفت شرایط تحت پوشش گارانتی در میان تمامی برندها یکسان است. چراکه عرف مشخصی در این رابطه وجود دارد؛ هر مشکلی که از بابت خود گوشی باشد و در اثر اقدامات عمدی و غیرعمدی بیرونی نباشد تحت پوشش گارانتی قرار می‌گیرد.

اما سوالی که به وجود می‌آید این است که پس تفاوت میان برندهای مختلف گارانتی چیست؟ چه چیزی می‌تواند به یک برند لقب بهترین گارانتی را بدهد؟ پاسخ در نحوه برخورد با مشتریان و سرویس‌دهی مناسب و سریع است.

آنچه که باعث می‌شود برند آکاموند را بهترین گارانتی گوشی شیائومی بدانیم نیز در همین نکات نهفته است. ما در آکاموند تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مناسب‌ترین و عاقلانه‌ترین برخورد با مشتری را داشته باشیم و در سریع‌ترین زمان ممکن مشتری را به خواسته خود برسانیم.

آکاموند واردکننده رسمی گوشی های شیائومی

گارانتی گوشی های شیائومی

برند آکاموند نه تنها گارانتی محصولات شیائومی را به عهده دارد، بلکه عضو انجمن رسمی واردکنندگان شیائومی است. محصولات وارد شده توسط برند ایسل به فروش می‌رسد. شما می‌توانید به سایت ایسل سری بزنید تا از قیمت‌های مناسب ما شگفت‌زده شوید.

هزینه‌ی گارانتی گوشی شیائومی

ممکن است این سوبرداشت برایتان پیش بیاید که این برند به عنوان واردکننده گوشی‌های شیائومی با برعهده گرفتن گارانتی این گوشی‌ها مبلغی نیز بر روی آن می‌افزاید. باید بگوییم از آنجایی که تمامی گوشی‌هایی که به صورت قانونی وارد می‌شوند، تحت پوشش برندهای مختلف گارانتی قرار می‌گیرند و مبلغی که به آن اضافه می‌شود تقریبا برای تمامی گوشی‌های قانونی یکسان است.

 

سوالات متداول:

تا چه مدت گارانتی گوشی شیائومی معتبر است؟

گارانتی و ارائه خدمات پس از فروش هرچه مدت زمان بیشتری داشته باشد برای خریدار جذاب‌تر است ولی در بهترین حالت تمامی گوشی‌های شیائومی در ایران 18 ماه ضمانت یا گارانتی خدمات پس از فروش دارند.

 

کدام موارد شامل گارانتی گوشی شیائومی می‌شود؟

اگر گوشی شما در مدت زمان 18 ماه بدون دخالت کاربر دچار مشکلات سخت افزاری شود، می‌توانید از گارانتی استفاده کنید. اتفاقاتی از قبیل آب‌خوردگی، ضربه  و … شامل گارانتی نمی‌شوند. برای اطلاع از تمامی شرایط گارانتی انواع گوشی‌های شیائومی وارد سایت آکاموند شوید.

 

استعلام گارانتی گوشی شیائومی چگونه انجام می‌شود؟

می‌توانید به راحتی وارد سایت آکاموند شوید و با وارد کردن شماره سریال گوشی خود استعلام گارانتی گوشی همراهتان را انجام دهید. یکی از اهداف اصلی آکاموند راحت تر کردن انجام امور مشتریان برای استفاده از گارانتی است.

 

جمع‌بندی پایانی

شیائومی برندی است که مدت زیادی از فعالیتش در جهان و به ویژه ورودش به بازار ایران نمی‌گذرد. با این حال بخش بزرگی از بازار جهان را به گوشی‌های خود اختصاص داده و در ایران نیز روز به روز حضور پررنگ‌تری در بازار پیدا می‌کند. با بیشتر شدن فروش این گوشی‌ها، گارانتی گوشی های شیائومی نیز به موضوعی مهم تبدیل شده و روز به روز به اهمیت آن افزوده می‌شود.

 در این مقاله به بررسی شبهات موجود درباره گارانتی گوشی شیائومی پرداختیم و شرایط ابطال و شرایطی که تحت پوشش گارانتی قرار نمی‌گیرد را نیز بازگو کردیم. همچنین دانستیم که گارانتی گوشی موبایل به محض فعالسازی گوشی در سامانه همتا محاسبه می‌شود و تا 18 ماه پس از آن معتبر است.

امیدواریم که مقاله‌ای کاربردی درباره خدمات گارانتی گوشی شیائومی آکاموند به رشته تحریر درآورده باشیم و توانسته باشیم به خوبی به سوالات شما پاسخ دهیم.